Damn ugly. Damn good.
Campaign
2008, nov
–
El cliente quería que su producto, la patata, recuperara protagonismo en la cocina. En UK era sinónimo de fealdad y de pobreza, y nos encargaron convertirla en cool y stylish. En fin, la idea fue utilizar su desventaja -la fealdad- para hablar de sus ventajas -sobre todo su versatilidad frente a la pasta o el arroz, que la hace tan divertida.
Website con recetas y consejos, pero también con arte, experimentos y todo tipo de cosas locas relacionadas con la patata. Un pequeño libro con el mismo espíritu que la web para obsequiar a los clientes, todo ello apoyado por campaña en exterior, revistas y con El Auténtico Sr. Patata paseando por el metro y los puntos de venta.
The client wanted his product, potato, regained prominence in the kitchen. In UK it was synonymous with ugliness and poverty, and we were commissioned to make it cool and stylish. Finally, our idea was to use his handicap -ugliness- to discuss its benefits -particularly its versatility compared to pasta or rice, that makes it so fun.
Website with recipes and tips, but also art, experiments, and all kinds of crazy things related to the potato. A small booklet with the same spirit as the web to give to customers, all supported by outdoor campaign, magazines and The Real Mr. Potato walking through the subway and groceries.
–
[client: British Potato Council]
[agency: agr!]
Services
- Art direction
- Graphic design
- Illustration