Raquel Ferriol

Logo design

2017, gen

La identidad para Raquel Ferriol se basa en comunicar los valores que posee como persona y como profesional: conocimiento, cercanía, perseverancia y, sobre todo, fortaleza.

Opté por construir un anagrama con sus iniciales, pues es la personalidad de Raquel la base de su marca. Una r y una f en caja baja, para transmitir la cercanía en el trato. Y recordando a la f de “forte” del lenguaje musical que, además de comunicar fortaleza, remite a su campo de especialización: las sociedades musicales.


The identity for Raquel Ferriol is based on communicating the values she possesses as a person and as a professional: knowledge, closeness, perseverance and, above all, strength.

I chose to build an anagram with its initials, as Rachel’s personality is the basis of her brand. An r and a f in a low case, to convey the closeness of the deal. And remembering the f of “forte” of the musical language that, in addition to communicating strength, refers to her field of specialization: musical societies.

[client: Raquel Ferriol – Administració d’Entitats No Lucratives]

Services

  • Art Direction
  • Graphic Design